PT Journal AU Kudlacek, M Vasickova, J Neuls, F TI Narodni politika a mechanismy rozvoje lokalnich infrastruktur pro volnocasovou pohybovou aktivitu - projekt Impala SO Telesna kultura PY 2012 BP 9 EP 33 VL 35 IS 2 DI 10.5507/tk.2012.007 DE sportovni zarizeni; legislativa; narodni dokumenty; planovani; financovani; vystavba; rizeni AB VYCHODISKA: Mezioborova spoluprace a vyrovnavani prilezitosti pro vsechny obyvatele Evropske unie v oblasti pristupu k infrastrukturam pro volnocasovou pohybovou aktivitu (PA) byly hlavnimi duvody pro realizaci a financovani mezinarodniho projektu IMPALA. Projekt byl rozdelen do tri etap. CILE: Cilem prezentovane casti projektu IMPALA je posoudit narodni politiku (legislativu a regulace) rozvoje lokalnich infrastruktur pro volnocasovou PA. METODIKA: Dle pozadavku stanovenych vedoucim projektu byly provedeny strukturovane kvalitativni rozhovory s experty a zakonodarci na ruznych rozhodovacich urovnich. Dale se pozvani zastupci koncovych uzivatelu zucastnili strukturovaneho skupinoveho rozhovoru metodou focus group. Vyuzity byly take dostupne podklady a byla provedena dokumentova analyza. VYSLEDKY: Kvalitativni rozhovory poskytly informace, kam spada problematika sportovnich infrastruktur z hlediska narodni urovne a jake dokumenty se ji venuji. Na regionalni urovni je vse v dikci mistnich a krajskych samosprav. Ucastnici setkani tzv. focus group se podelili s ostatnimi o vlastni pozitivni i negativni zkusenosti s rizenim infrastruktur a na zaver vyslovili konkretni doporuceni. V otazce mechanismu rozvoje infrastruktur se prispevek venuje nejprve prislusnym koncepcnim dokumentum na narodni i regionalni urovni a dale pak popisuje konkretni priklady z Olomouce a olomouckeho regionu, co se tyka planovani, financovani, vystavby a rizeni infrastruktur pro volnocasovou PA. ZAVERY: V teto casti projektu bylo zjisteno, ze v CR neexistuje zadna specificka narodni politicka strategie tykajici se rozvoje infrastruktur pro volnocasovou PA. Rozvoj se deje predevsim na lokalni urovni. Nejvetsim problemem, se kterym se potykaji koncovi provozovatele, je nedostatek financi a nedoresena legislativa. Naopak je cenena participace zastupcu ruznych zainteresovanych skupin na planovacich postupech pri rozvoji mistnich infrastruktur pro volnocasovou PA. ER