PT - JOURNAL ARTICLE AU - Ješina, Ondřej TI - Kompetence učitelů aplikované tělesné výchovy DP - 2011 Mar 1 TA - Tělesná kultura PG - 19--44 VI - 34 IP - 2 AID - 10.5507/tk.2011.011 IS - 12116521 AB - Vzdělávání studentů se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) v Evropě prošlo v uplynulých 20 letech zásadními změnami a situace v různých evropských zemích je výrazně odlišná. Výuka žáků se SVP se řídí právními předpisy, které definují SVP, odpovídající vzdělání a podpůrné služby. V následujícím textu se zaměříme na rozdíly v aplikované tělesné výchově (ATV) u žáků se SVP ve vybraných zemích partnerů projektu EUSAPA (European standards in Adapted Physical Activities). Aktuální informace o oblasti aplikované tělesné výchovy a podpůrných službách v evropských zemích je možno nalézt na stránkách EUFAPA na adrese www.eufapa.eu. V textu dále představujeme výstupy projektu EUSAPA, především pak funkční mapu ATV a vymezení znalostí, kompetencí a dovedností nutných pro ATV v Evropě. Tyto výstupy byly vypracovány v souladu s předchozími významnými projekty AEHESIS a EIPET.