PT Journal AU Calonova, D TI Moznosti zazitkove pedagogiky v primarni prevenci rizikoveho chovani u deti a mladeze SO Telesna kultura PY 2014 BP 23 EP 35 VL 37 IS 1 DI 10.5507/tk.2014.002 DE deti; primarni prevence; rizikove chovani; studie; zazitkova pedagogika AB VYCHODISKA: Primarni prevence rizikoveho chovani deti a mladeze je aktualnim tematem soucasne doby, ktere je venovana pozornost zejmena z hlediska jeji realizace a efektivity. I pres mnohe uvadene typy primarne preventivnich programu je pro kazdeho z nich zakladem zdravy zpusob zivota. Ten je zahrnut v aktivnim traveni volneho casu, coz se stava jednim z hlavnich cilu zazitkove pedagogiky. CIL: Autor prispevku si klade za cil nastinit vliv zazitkove pedagogiky na predchazeni vzniku rizikoveho chovani deti a mladeze. METODIKA: V prispevku je vyuzita k dosazeni stanoveneho cile komparace zahranicnich vyzkumu, ktere se dotykaji problematiky zazitkove pedagogiky jako formy primarni prevence rizikoveho chovani deti a mladeze. VYSLEDKY: V prispevku je prokazan vliv zazitkove pedagogiky na pozitivni rozvoj osobnosti deti a mladeze, cimz dochazi ke snizeni jejich rizikoveho chovani a tim k naplneni preventivnich snah. ZAVERY: Vybrane vysledky zahranicnich studii v oblasti zazitkove pedagogiky poukazuji na vyznam aktivniho traveni volneho casu a jejiho pozitivniho pusobeni na osobnost jedince. ER